SOM MAN BÄDDAR...

Idag var det guidad rundtur på BB...



Eftersom jag inte visste varken bu eller bä om det här stället gick jag på den trots att jag inte är en så kallad "förstföderska"!

Det roligaste med alltihopa var att jag genast tyckte barnmorskan som guidade såg märkligt bekant ut - hon påminde väldigt mycket om en tjej jag jobbat och delat hytt med på Birka -92...

OCH

Det VAR faktiskt hon!

Jag har många gånger funderat över vad som hände med henne efter det att hon slutade - nu vet jag - härligt att se henne igen efter alla dessa år!

FAST

Den lyckokänslan gick snabbt om...

FÖR

Så fort vi leddes in i ett förlossningsrum och jag fick syn på sängen fick jag panik!

Vad f*n har jag gett mig in på?

Hur i hela glödheta har jag varit SÅ enkel att jag GLÖMT vilken skärseld det är att föda????

HUR har jag lyckats förtränga vilken otrolig smärta det EGENTLIGEN handlar om det här med att få värk på värk - timmar efter timmar...

OCH

Att själva belöningen för att man överlevt DET - ja det är att man får krysta ut ett bowlingklot?

VA?

Sängen fick mig att minnas...

Jag vill inte vara med mera...

FAST

Som min dotter sade:

"Som man bäddar får man ligga"...

Antar att hon har rätt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Var gärna med och tävla i min nya enkla bloggtävling!

Du har inget att förlora :D

Här hittar du tävlingen:

http://jucismacker.blogg.se/2008/september/vinn-kuvertvaska.html#comment



Ha en fortsatt fin dag!



MVH Jozzan på http://jucismacker.blogg.se

2008-10-03 @ 18:39:32
Postat av: Freddy

Kul Header ;)

Trevlig helg!

2008-10-03 @ 18:45:02
URL: http://crapfreds.blogg.se/
Postat av: Brutto

Men.. jesses Netto... är nu redan??? oj nej... o jag som inte ens ha hunnit o hälsat på. Brukar så där var tredje månad komma in hit o kytta om du skrivit något.

Nåja.. har alltid haft svårt att uttrycka mig vad jag egentligen vill säga...

tänker på dig/er... ha det bra...

Puz

2008-10-03 @ 19:32:48
Postat av: Pappa

...ja,ja som S sade "som man...." Mycken plågas för lite skoj....Jag önskar dig all lycka till / Kram...Jag/ vi tänker på dig.

2008-10-03 @ 20:11:45
Postat av: Annelie

Det kommer gå jättebra...jobbigt, men det är över på en gång när det lilla knytet är ute =)

Kram och ta hand om dig!

2008-10-04 @ 19:57:44
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Tänker också på dej och håller tummarna att allt flyter på! Gå inte och oroa dej i förväg. Intala dej själv att när du kommer in till BB:t så säjer det bara PLOPP och så är det överstökat! Lycka till!

2008-10-05 @ 08:06:55
Postat av: Helena

Bäbis? Det kommer säkert att gå bra. Känner igen känslan när jag var på väg och skulle föda senast eller sist. Jag grät. Håller tummarna för att det går bra!

2008-10-05 @ 20:39:31
URL: http://gutta.blogg.se/
Postat av: Helena

Här en sida till Sanna.

http://www.freewebs.com/meidanpupula/uutisianyheter.htm

2008-10-07 @ 18:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0