DET RÄCKER!

Min dotter och jag har kommunikationsproblem...


FÖR


Vi har olika åsikter om en del saker - bland annat det här med djur!


Om HON fick bestämma skulle vi ha massvis med kräk - trots att vi redan nu har så många att jag hotat sätta upp en "Hulta Zoo-skylt" vid vägen och ta betalt av stadsbor för att visa dem hur det går till på landet vill hon ha fler...


OCH


När jag fräser fram ett "aldrig i livet" blir hon sur, bitter och inåtvänd - "jag förstår ju ingenting"!


Jag tycker det räcker mer än väl...


Jag menar...


Katterna äter som hästar - det går åt tonvis med mat - visst beror en stor del av denna åtgång på att vi för tillfället har två vildkatter i området som passar på att äta sig mätta på vår bekostnad men ändå! Fler tycks det bli i år också - My är rund som en jävla tunna ännu en gång vilket får mig att misstänka att katter antingen är immuna mot p-piller eller att de helt enkelt spottar ut dem så fort man vänder ryggen till!


Nu när det är lerigt, vått och söligt ute släpar de in lastbilslass med skräp varje gång de kommer in - dessutom kör de skift - när den ena kommit in ska den andra ut medans den tredje inte riktigt kan bestämma sig osv. Där går man och svär över deras rännande ut och in men om man plötsligt inte ser en av dem på en halv dag blir man istället orolig - var är den? Har det hänt något? Kikar ut genom fönstret mot vägen - har den blivit överkörd?


Kaninerna är det mindre bekymmer med - ser man bara till att de har det rent, varmt och skönt samt tillgång till både mat och vatten klarar de sig själva...


MEN


Det hindrar ju inte att man jämt går och undrar hur de har det - kanske de vill ha mera mat? Blåser det för mycket nu? Drar det på de stackars raringarna?


OCH


När Saga hotade föda sina ungar i skithörnan istället för i sitt varma bo blev det panik - in kunde vi inte ta henne, det hade blivit för varmt - istället fick hon en temporär bur nere i bastun och där trivs hon - hon och hennes två ungar som blev en vecka gamla idag (de var tre men en var döfödd).


Problemet med att ha dem i bastun är att den gränsar till tvättstugan - ska jag tvätta kläder måste jag gå via bastun och det gillar inte hysteriska Saga. Blir en kaninmamma för störd den första tiden biter hon ihjäl ungarna VILKET INNEBÄR ATT JAG INTE KUNNAT TVÄTTA PÅ EN VECKA...


MEN


Jag gnäller inte...


Varför skulle jag göra det? Jag menar - med ett spädbarn, två tonåringar och en vuxen blir det ju ingen nämnvärd mängd tvätt på en vecka - inga problem - det är heeeeelt i sin ordning!



Jag vill verkligen inte ha fler djur - jag tycker att det räcker...


FAST


Det gör INTE hon!


Kommentarer
Postat av: Pappa ( Nettes)

...enkelt..Gå till tvättstugan..då försvinner ju två....Stryp matleveranserna till katterna ( sätt dem på diet)Sterilisera två och behåll bara dessa... Kaninerna kan ju inte ha något liv, i en bur...Grymt.

Glad Påsk på er..

2009-04-11 @ 08:10:54
Postat av: ullrika

ingen idé att försöka förhandla gissar jag... bara att gilla läget! för dottern alltså :)

2009-04-14 @ 23:03:18
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0