DUTTI!

En mamma bör få skryta om sina barn...


OCH


Det är precis vad jag tänker göra nu...


FÖR


Lilla damens bravader måste förtällas!


När hon var tre månader började hon rulla runt - efter att detta stora steg var övervunnet började hon dra benen under sig när hon låg på mage och sedan, vid fyra månaders ålder, stod hon redo i krypposition...


I någon vecka har hon gungat fram och tillbaka på alla fyra - fattat galoppen - på det här viset BORDE det gå...


MEN


Så fort hon fått först ena benet framåt, sedan andra har hon rasat ihop och blivit förbannad - ska det vara på det här viset får det vara - jäkla skit...


OCH


Tills igår har hon istället för att börja om från början helt enkelt sparkat sig framåt till det hon vill ha - varför krångla till det i onödan?


Igår ja - då tog hon sig fram en hel halvmeter på alla fyra - KRÖP FRAM - vid fyra och en halv månads ålder - i och för sig med så små steg framåt att det såg ut som om hon stod stilla men plötsligt var ungen framme vid den leksaken hon ville ha - TADAAAA!


De äldre ungarna är naturligtvis imponerade de också - "duttit gjort syrran - du är sååå dutti"...


MEN


Börjar få smått i nerverna på att jag jämt plockar fram DERAS "Mitt första år"-böcker för att kolla åldrar - "Jaja - vi VET att vi är tröga"...


OCH


Även om jag tyckte att de äldre var väldigt "tidiga" när de var små slår lilla damen dem med hästlängder...

Som avslutning på detta skrytande bifogas ett bildbevis (även om jag sa att alla bilder skulle plockas bort så räknas inte detta som ett foto eftersom det är taget med min stenålderstelefon och kvaliten är urusel):



En dutti liten dam - det tycker åtminstone mamma!


Kommentarer
Postat av: Anki

Att hon är en dutti liten dam tycker gudmor också :)

2009-04-14 @ 19:13:19
Postat av: ullrika

åååh!! sicken tjej!! görduktig ju! ehum, min bäbi var tio månader innan hon fattade galoppen... å då var det inte ens på riktigt utan en typ av rumphas - hon har aldrig lärt sig krypa på riktigt :(



nu gäller det att hålla kolla på lilla liten i huset!

2009-04-14 @ 22:59:23
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Pappa ( Nettes)

...jaaaa.....det måste vara generna/ Kramar

2009-04-15 @ 09:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0