HOHO!

"Varför bloggar du inte?"...

Frågade styvdottern idag när hon ringde...

MEN

Jag har inte hunnit!

På lördagen började Lily visa tecken på att "nu är det dags" - "nu tänker jag föda" och trots att jag tvingade henne att vara inne tog det inte länge innan hon lyckades smita ut och så var lilla kissen spårlöst försvunnen!

Söndag morgon dyker hon smal som en vidja upp igen - "dags för mat - nu är jag svinhungrig" - bara att tvinga storabror att passa lillasyster - "mamma ska gå på kattungejakt"...

MEN

Sluga Lily hade mig att smyga efter henne i över en timme innan hon behagade ta mig till sina ungar som hon fött under några bananlådor nere i källaren...

När jag fått in hennes fyra otroligt söta ungar, bäddat ner dem i en låda uppe på vinden...



Sätter Lilla My igång med SITT födande...

OCH

Även hon får fyra ungar!

Plötsligt har vi ÅTTA kattungar i huset - vad göra?

JO...

Man sätter ut en annons på nätet - "Kattungar säljes"...

Idag har jag knappt gjort annat än svarat på annonssvar!

"Tyvärr är just den redan reserverad - är du kanske intresserad av en av de andra?" osv osv...

OCH

I skrivande stund, mindre än ett dygn efter att jag satte ut annonsen är det bara två kvar som är oreserverade men under tiden jag skrev detta kom det in ytterligare tre nya mail där de frågade om det fanns någon unge kvar!!!

En av beställarna bor 300 kilometer härifrån - en annan 200 kilometer...

TREHUNDRA KILOMETER!

Det här trodde jag då aldrig!

Kommentarer
Postat av: Pappa ( Nettes )

...men du är väl inte ...... igen? Det är bara katterna som...../Kram

2009-04-27 @ 19:25:34
Postat av: ullisar

oj! är det rasmånsar du har med tanke på det enorma gensvar du fått?



skojigt med kissungar! du kan väl länka till kattbloggarna här? så jag kan följa och få se foton på underverken!

2009-05-01 @ 19:30:47
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0