RISCHOKLAD...

Blev det alltså i helgen...

OCH

GOTT var det!

För att få ultimat smak på chokladen blandade jag lika stora delar vanlig choklad
med både mörk och vit - värmde upp den i jultidningspremiens chokladsmältare
(eller vad den nu kallas)
- ÄNTLIGEN hade man nytta av den...

OCH

Sedan blandade jag smeten med det puffade riset
- pulade in geggan i pepparkaksformar för att få tuffa figurer...

MEN

Ganska snart insåg jag att det var onödigt jobb
- tog evigheter att göra - åts upp på nolltid...



Istället gjorde jag en enkel platta...

FAST

Dottern var lite mer kreativ än jag...

Hon använde sig av en kakform
- när botten var klar värmde hon upp vit choklad - hällde den som garnering...



MMMMM.......

Gott!

Gottigottgott!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Ny variant för mig =)

2009-02-02 @ 17:45:03
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Helena

Ljuvligt, har inte varit inne på bloggen på en tid och nu har jag fått gotta mig i dina skrivelser. Oj så roligt jag haft.

Vad gäller hornen som växer kan du komma in och låna min rasp, jag brukar fila ner mina horn dagligen.....

2009-02-03 @ 14:40:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0