VIKTMINSKNING & MJUKA SÄNGAR

Nu har jag gått ner lite på tjugo kilo...


OCH


Man tycker ju att jag borde vara ganska nöjd...


Jag menar - gå ner över tjugo kilo på två månader - det är ju inte alla som gör det - jag BORDE ju hoppa och dansa - flyga runt med ett leende på läpparna...


MEN


Istället hasar jag fram som ringaren i Notre Dame - ihopkrullad - halva dagen är ett enda OJ och VE...


FÖR


SÄNGEN TAR LIVET AV MIG!


Jag har alltid gillat mjuka sängar - ska man ligga ska man ligga mjukt - kunna rulla runt och gosa...



När de första Jenkkisängarna kom ut på marknaden sattes de snabbt upp på min "vill ha lista"...


OCH


Sedan dess har jag bara haft såna - madrass på madrass - gos gos - var sängen för hård byggde jag upp den med MERA madrasser tills jag fick dem som jag ville ha dem - min senaste säng - den jag har nu - den var PERFEKT...


FAST


DET är den definitivt inte längre - tiden som "100 kilos klump" har förstört den - madrasserna har tryckts ihop - nuförtiden ligger jag och sover introttad i enorma kratrar!!!!!


I brist på pengar har jag inte råd att köpa ny...


ELLER


Brist och brist - jag skulle ha en del av den varan över om inte alla idiotiska räkningar hela tiden borde betalas - jag hatar såna - varje gång man tror sig ha fått bort alla KOMMER DET JU NYA - ett jäkla påfund enligt mig...


Var var jag nu igen då?


JO


Eftersom jag inte kan köpa en ny säng har jag testat diverse alternativa metoder....


Bland annat har jag svängt på madrasserna - prövat sätta fotändan i huvudändan - satt mellanmadrasserna överst och vice versa...


Det har inte hjälpt ett dugg!


Enda platsen det är relativt skönt att ligga är på ett minimalt utrymme i mitten av sängen...


FAST


När jag ansträngt mig att ligga blixt stilla exakt DÄR en hel natt har jag ju precis lika ont i ryggen som jag får av att dyka ner i kratrarna!



Viktminskning är definitivt inte någon positiv sak...


Inte när man har en mjuk säng iallafall!


Kommentarer
Postat av: ullrika

nähä. inget gott som inte för nåt jäkligt kasst med sig... men du, mjuka sängar är inte bra för några ryggar. varken viktminskade eller ej.



duktiga du förresten som tappat bort så mycket av dig själv! - om det är medvetet, och inte pga sjukdom eller nåt?



krams!

2009-02-05 @ 19:49:05
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Cou-Cola

Eeeeh...jag skulle antagligen hur som helst bara jag fick ge bort så där en 15kg :)

2009-02-06 @ 06:38:12
Postat av: Annelie

Tjugo kilo redan,det var inte illa =)

För mjuka sängar är aldrig skönt tycker jag.

2009-02-07 @ 14:48:02
URL: http://rospinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0