PUH!

Jag älskar min familj...


OCH


Med familj menar jag då barn, föräldrar, syskon, syskonhälfter och syskonbarn...


MEN


Jag säger som min mamma sa när hon ringde och berättade att bilresan gått bra - att de nu var hemma...


ALDRIG MER!


Visst var det roligt att de kom hit till dopet...


FAST


Elva personer introttade i två små rum och kök i flera dagar är en slags avancerad tortyr...


OCH


Då var inte ens alla hit!


Utrymmet på övre våningen användes sällan till mer än sovplats - träffas man så sällan som vi gör eftersom vi bor så långt ifrån varandra måste man ju UMGÅS - få ut så mycket av tiden tillsammans som möjligt - diskutera - prata...



NU när alla åkt hem och jag sitter här ENSAM (lillan sover) känns det ganska tudelat - å ena sidan njuter jag av tystnaden - å andra sidan saknar jag de andra...


Man är ju aldrig nöjd!


Annars gick dopet bra om man inte räknar att ungen höll på att få fel namn då - själva "Jag döper dig till blabla" avbröts av att mamma skrek NEJ!!!! - alla blev mätta, glada osv...


OCH


Tack vare den digitala tidsåldern finns det nu ungefär 1000 fotografier att välja mellan när alltihopa ska dokumenteras i babyboken - annat var det FÖRR när man bara hade analoga kameror - DÅ togs det ett eller två - resultatet såg man först när de framkallades...


På tal om det...


Dags att gå igenom dem alla...


I lugn och ro!


:)


Kommentarer
Postat av: Tenalabon

Ja, de va ett fint dop! En så otroligt söt syster man har :) Ha det bra! Vi ses!

2009-01-21 @ 17:18:11
Postat av: En du tycks ha glömt helt och hållet

eftersom du aldrig svarar nå mer då man ringer, messar eller meilar...



Vad heter hon nu då?

2009-01-21 @ 17:37:41
Postat av: Pappa ( Nettes )

...Tack för allt...det var supertrevligt...Jag älskar er alla/Kram

2009-01-22 @ 17:30:29
Postat av: Helena

jaaa, har hört att de var dop men.... har inte fått se lilla tösen ännu !!! Du lär ju har varit till Lande alltid när jag är borta ! Så troligen har du ju varit där idag när jag besökt Tammerfors.... sablan.

Väntar, väntar men om ett par år kanske tösen kommer själv....

2009-01-22 @ 18:33:32
Postat av: Hanna

Vad blev namnet på lilltösen??

OCh snälla... sätt ut nån bild på henne... ;o)





2009-01-22 @ 19:31:07
URL: http://www.mynydd.net
Postat av: Nette

Tenalabon:

Javisst är hon söt men så har hon ju vackra systrar också så det finns att brås på! :)



En jag inte glömt så det så:

Det blev Sara! :)



Pappa:

Vad bra att det är ömsesidigt! Puss! :)





Helena:

Javisst var vi dit igår - hur kunde du gissa? :D



Hanna:

Det blev Sara och nu har jag gått emot mina principer och publicerat både namn och bild! :)

2009-01-23 @ 08:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0