KAAAAAAKAAAAAA

NU har jag äntligen kommit så långt att hönorna fått flytta in...

MEN

Det finns en hel del jag borde fixa ännu innan allt är klart...

FAST

Jag är ganska nöjd - jag har ju byggt buren SJÄLV!
Det är ju ett helt under att den ens håller ihop!


Jag VET att taket borde fixas - det är på gång!


Släpade hem en gigantisk tallgren så att hönorna skulle ha fin
sittpinne men den uppskattas inte alls :(


Här ser de sitt nya hem för första gången!
Just nu är de lite skabbiga på grund av att de alltid fick stryk i sitt förra hem
men det kommer förhoppningsvis inte ta länge innan de är fina igen. 


Vad är det här för mat?


Jag gillar våra hönor - fina tippor!

OCH

De har nu fått namnen:

Kit Kat, Japp och Pätkis!

Kommentarer
Postat av: Pappa (Nettes)

.....duktiga du....får de kattmat?....Nej det ser ju riktigt bra ut....När de får lite tid på sig kanske de vågar sig upp på grenarna....inte så stor yta att vara på eller? Lycka till med äggen./ Kram

2009-07-02 @ 17:39:40
Postat av: trisso

säljer du ägg sen:)

2009-07-02 @ 19:58:18
Postat av: Kiika

FIN är din bur! Jag sku just skriva att no var de nu f*n va du bygger länge, men resultatet är toppen!

Hoppas dom trivs nu sen, du får väl ta ut dom ibland ifall dom behöver mer utrymme, fast vad vet jag, jaa har ju aldrig haft hönor...

Utom du då, min vän, för du ÄR en virrhöna ibland, hih!

2009-07-02 @ 20:02:20
Postat av: Nette

Pappa:

Den är 2,5 m x 2 m och 2 meter hög - sen är det liksom tänkt att de (förhoppningsvis) blir så pass tama att de kan spatsera på gården men vi får väl se :)



Trissu:

Vi ska se om det kommer några ägg överhuvudtaget - ännu kniper de ihop bara :)



Kiika:

Jepp - de borde ju känna sig som hemma med mig iallafall :D

2009-07-02 @ 23:09:34
Postat av: ullrika

men oj va fint!! du är så himskens händig. själv hade jag knappt fått ihop stommen tror jag...

2009-07-06 @ 23:43:22
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0