INTE TID...

Över två veckor sedan jag skrev något här sist...

FAST

Jag, i huvudet, formulerar inlägg varenda dag...

MEN

Det stannar med det - jag har inte tid att skriva ner det...

FÖR

Så fort lilla damen somnar är det full rulle - antingen jobbar jag på i källaren med storstädandet där cirka 60 kvadratmeter bananlådor med sparad skit gås igenom varpå 90% slängs bort...

ELLER

Så är det städning i resten av huset eller diskdags eller bakdags eller så måste man laga mat...
 


eller
jaga efter kattungarna som i den här åldern driver mig till vansinne med sina påhitt ...


Man SER ju på dem att de är fulla i fan!

eller rensa ogräs i trädgården - den som liksom avgått med segern i år igen trots mina goda föresatser om tipptoppträdgård eller så ska gräset klippas IGEN EN GÅNG eller så finns det inga rena kläder och man måste byka eller...

Så håller jag äldre dottern sällskap i stallet och på ridturer...



Som ni ser hänger jag inte riktigt med...flås flås...

OCH

När lilla damen är vaken är det inte ett dugg lugnare...

Jag fattar inte att man kan ta sig fram så där snabbt på alla fyra eller ställa sig upp mot allt på 0,00001 sekund eller ena sekunden leka med sina leksaker i vardagsrummet för att andra sekunden sitta inne på toan och äta kattmat eller klättra i trappan eller "leka" med kissen eller stå och riva mamma i byxbenen - "vill inte vara på golvet - vill vara i famnen - jajamen!"

FAST

Allt är nog ganska helt ok ändå! :)


Kommentarer
Postat av: ullisar

nu är kissarna så där söta att de är på gränsen mot oemotståndliga!!



såg fotot på dig och dotterns fina (sköt)häst också: modig du är :) för en som mig är det så naturligt att vara runt hästar, men jag kan förstå att det där stora rätt klumpiga djuret kan skapa skrajsenhet. tycker du är görduktig som vågade!



krams!

2009-06-15 @ 12:50:32
URL: http://ullrika.se
Postat av: ullisar

glömde ju... joooo... det är många måsten. men ibland är det skönt att ha att göra. sysslolöshet är faktiskt i många fall värre än stress :) - nu är jag irriterande positiv, jag vet. sorry!

2009-06-15 @ 12:52:57
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0