NU ÄR JAG FÖRBANNAD!

NU är jag FÖRBANNAD!

FÖR

Min son, som är 12 år, skulle på simresa med skolan idag...

FAST

Han vägrade stiga upp...

OCH

När jag till slut fick honom att berätta varför han inte ville stiga upp - varför han som älskar att simma inte vill åka till simhallen...



Kom det fram att han inte vill visa sig i simbyxor eftersom han blir kallad tjock av sina skolkamrater!

Jag trodde det här var över - att de slutat reta honom...

FÖR

Skolans rektor ska ha en eloge - hon tog itu med problemet direkt det kom till hennes öron...

MEN

Tydligen har det inte hjälpt - det har fortsatt ändå!



NU ska det banne mig ta slut - på ett sätt eller annat kommer de där ungarna att lära sig en sak - en sak som deras föräldrar borde ha lärt dem för länge sedan!

Kommentarer
Postat av: sussi

Fan vad jag blev arg när jag läste om mobbningen. Har själv haft en här hemma som blev mobbad nästan hela sin skoltid och som mamma tod jag kontakt med skolan och också mobbares föräldrar men... Det som jag lärde mej att ungarna som mobbade hade nog hört hemma om att man ska var slank och att det är ok att jäklas med runda... föräldrarnas attityd var nog det värsta i hela skiten.

Har idag "rensat bort" de från min vänskapskrets som inte hade så mycket mer att prata om än hur fet den och den har blivit.

Härligt att se att det finns mammor som inte accepterar mobbning utan står på sitt barns sida fast det inte är så enkelt alla gånger.

Vårkramar till dej!

2009-03-25 @ 15:45:22
Postat av: ullisar

jag får så onte i magen när jag läser om sånt här. starkt av din son att berätta trots allt. och tur att han har en sån tuff mamma. håller alla mina tummar för er. verkligen.

krams som fasen!

2009-03-25 @ 23:23:26
URL: http://akirllu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0