RÖTT HÅR NU...

Samtal med "gubben" igårkväll:


- Jag är rödhårig nu!

- Va?

- Jag har rött hår nu!

- Varför det?

- Kände för det!

- Varför det?

- Fick i nerverna - ville det skulle hända något - int vet jag - jag KÄNDE för det!

- Jaha, vilken sorts röd?

- Va? Röd - brunröd - mörkröd...

- Blev det bra då??

- Njaaaa - jag har bara sett det vått i dagsljus - det får bli morgondagens överraskning! Ser det för jäkligt ut får jag väl dra på en mössa - du vet - man kan ju inte kalla mig fåfäng iallafall!!

- Hmmm....

- Dessutom blev det förmodligen inte som det skulle för när färgvätskan väl var i håret rusade jag på som en dåre ute och försökte rädda Skrållan.

- Skrållan?

- Ja, vet du vad det där dumma fanskapet hade gjort?

- Nej.

- Nå, hon hade fastnat under grunden till vindsfånget - ett jäkla jamande - tog flera timmar innan vi fattade var hon var!

- Fick ni bort hon då?

- Jo men det tog ett bra tag - först hackade vi bort is där Luna hade grävt men det gick ju inte så då hackade vi loss is vid den lilla dörren på baksidan, kilade upp den med spadar och till slut fick jag tag i nackskinnet på katten och pulade ut henne - idiotkatt!

- Hur hade hon sluppit in dit?

- Ingen aning - imorgon gör hon säkert samma sak men nu vet vi ju hur man får henne därifrån - JA förresten - det har hänt något en bit härifrån!

- Vad har hänt?

- Ingen aning men när vi stressade på med Skrållan var det ett jädra pådrag med sirener dit mot Tjuda och Lappdal - tänkte först att de kanske kom för att rädda Skrållan men NÄ - inte det inte - jaha, nu måste jag sluta - hej dååååå!


Hur många gånger han i sitt stilla sinne ångrat att han någonsin träffade mig?


Man kan ju bara undra...


MEN


Jag tänker inte fråga...


Istället ska jag ringa och berätta att Skrållan inte vågar gå ut - att någon försökte köra över isen i Lappdal men att bilen sjönk till botten utan förare och att det BLIR mössa för hela slanten!


Kommentarer
Postat av: Hanna

DU e nog bara för ljuvlig i ditt skrivas du Nette!!!! ;o)



En stor kram till dej!!

2009-03-10 @ 06:33:26
URL: http://ohaana.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hehe =P

2009-03-10 @ 20:47:53
URL: http://sannajohansson.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0