BYGGMAX

Har ni sett reklamfilmerna Byggmax kör just nu?

Bland annat handlar en om en gravid kvinna som renoverat sitt torp/hus alldeles själv och dessutom byggt ett växthus ute på den enormt  välskötta gården med hjälp av tryckimpegnerat virke från Byggmax och gamla fönster upphittade i en container på Östermalm...

Rena rama idyllen...

SÅ går det INTE till här ...

OCH

Därför har jag och dottern bestämt oss för att göra en EGEN reklamfilm där vi skildrar verkligheten!

Vi kunde till exempel berätta om hur det varit här den senaste veckan - hur jag skulle ta dotterns säng till mitt sovrum för att få plats med ett skrivbord - hur jag först skruvade mig galen för att få ut min gamla säng - hur jag sparkade och skruvade HENNES säng för att få ner den bara för att bestämma mig för att OM jag ska ha den ska den vara vit och då fick släpa ut alla delar i trädgården istället. Hur många myror det fastnar i otorkad målfärg om man målar utomhus för att inte tala om alla katter som tycker det är otroligt intressant det där matte håller på med och hur grannens hund envisas med att besöka ens gård för revirmärkning så fort det läggs ut något nytt i passlig höjd...

OCH

Hur grabben med fasa i blicken tackade nej när jag frågade om HAN ville ha en ny säng på samma gång vi ändå höll på och hur han njöt när han fick sova bekvämt medans vi andra tre sov på både golv och soffa i flera nätter på grund av att alla sängdelar låg ute på gården...

OCH

Hur dotterns nya sängdelar fortfarande ligger utspridda överallt i hennes rum för att jag inte haft varken ork eller lust att få ihop sängjäveln...

OCH

Hur jag, varje gång jag vänder på mig i sömnen under natten, vaknar av rädsla att min säng ska gå sönder eftersom jag lyckades få järnskruvarna att gå av med mitt sparkande...

Helt klart en stark kandidat till årets reklamfilm!

Vänta bara!

Kommentarer
Postat av: pappa ( Nettes)

...ja det verkade krångligt det där ......men du kan ju krama huset.....ala Byggmax ( ser ni TV4 Sverige nu?) /Kram

2009-05-20 @ 14:53:48
Postat av: Anonym

Ja det hjälper väl knappast att säga - som man bäddar får man ligga.... :)

2009-05-20 @ 17:13:10
Postat av: ullisar

haha! underbart! jag hoppas du ursäktar att jag skrattar :)

2009-05-23 @ 21:32:43
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0